Strona: Wycieczka 2016 / Koło Stowarzyszenia Elektryków Polskich przy PRz

Wycieczka 2016

Wycieczka techniczno-poznawcza Koła SEP PRz 2016

red. Barbara Kopeć (zdj. Piotr Jankowski-Mihułowicz)

W dniach 13-15 września 2016 r. odbyła się wycieczka techniczno-poznawcza zorganizowana przez Zakładowe Koło SEP przy Politechnice Rzeszowskiej

Gdzie byliśmy? Weszliśmy na Babią Górę, zwiedzaliśmy laboratoria Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku Białej, byliśmy na targach ENERGETAB 2016, obejrzeliśmy  Centrum Górskie Korona Ziemi i weszliśmy do wnętrza góry Żar.

W wycieczce uczestniczyli członkowie Koła przy PRz, członkowie Koła przy Elektromontażu i Koła przy Zarządzie Oddziału.

Na Babią Górę szliśmy z przełęczy Krowiarki do schroniska Markowe Szczawiny, a następnie Percią Akademików na szczyt. To „tylko” 1,7 km i 513 m podejścia. Pogoda była wspaniała, a humory dopisywały na każdym odcinku szlaku.

W dniu 14 września 2016 odwiedziliśmy Wydział Budowy Maszyn i Informatyki Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku Białej. Zwiedziliśmy kampus uczelni oraz laboratoria:

• laboratorium mechatroniki, gdzie zaprezentowano nam działanie mikrofabryki oraz przykładowe prace dyplomowe studentów;
  • laboratorium, w którym prowadzone są prace nad wykonaniem porowatych rusztowań - podłoży dla inżynierii tkankowej - z włókien o średnicy zbliżonej do włókien kolagenowych;
  • laboratorium pojazdów samochodowych, gdzie zademonstrowano nam działanie hamowni podwoziowej oraz stanowisko badania samochodu hybrydowego.

Po laboratoriach oprowadzali nas bardzo sympatyczni pracownicy Wydziału.

Następnie udaliśmy się na targi ENERGETAB 2016, które zwiedzaliśmy indywidualnie, zbierając materiały i informacje. Targi są okazją do spotkań i bezpośrednich rozmów. Odwiedziliśmy gościnne stoisko Elektromontażu Rzeszów z ciekawymi słupami oświetlenia zewnętrznego.
Trzeci dzień rozpoczął się od zwiedzania Centrum Górskiego Korona Ziemi w Zawoi. Znajduje się tam bardzo ciekawa ekspozycja o ludziach gór i samych górach. Wysłuchaliśmy interesującą historię rozwoju specjalistycznej odzieży i sprzętu wspinaczkowego. Przewodnik – pasjonat alpinista – opowiadał jak radzono sobie w górach od początków XX wieku, a następnie opowiadał o każdym szczycie z Korony Ziemi na podstawie makiet znajdujących się w Centrum.

Po wizycie w Centrum Górskim udaliśmy się na zwiedzanie Elektrowni Szczytowo-Pompowej Porąbka Żar. Niestety elektrownia w remoncie, więc zostaliśmy wpuszczeni tylko na pierwszy poziom, wejście do wnętrza pochylnią 0,5 km, oraz do dyspozytorni, skąd odbywa się kierowanie pracą elektrowni i gdzie można podglądnąć każdy parametr.

Po obejrzeniu elektrowni, zbiornika i kilku paralotniarzy na górze Żar, syci wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.